2013. július 14., vasárnap

Puncsos szelet - rózsaszín süti a SAD 16. fordulójára

Süni rózsás kedvében volt, amikor kitalálta a SAD aktuális fordulójának témáját. Én egy rózsaszín süteményt készítettem, és hogy minél jobban megfeleljen a játék kiírásának, a színre még ételfestékkel is ráerősítettem. (Talán túlságosan is, mert néhol már pinkbe hajló lett a végeredmény...) Természetesen ételfesték nélkül is készíthető.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
15 dkg zsír
15 dkg cukor
1/2 csomag sütőpor
1 pohár tejföl
1 tojás
kevés rózsaszín ételfesték

A krémhez:
7 dl tej
20 dkg cukor
3 csomag puncs pudingpor
20 dkg margarin
kevés rózsaszín ételfesték

A mázhoz:
20 dkg cukor
1-2 evőkanál citromlé
pici rózsaszín ételfesték
1-2 evőkanál rum

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, 3 részre osztjuk, kinyújtjuk (kb. 25x30 cm), és külön-külön megsütjük.
A pudingot megfőzzük, hagyjuk kihűlni, a cukrot habosra keverjük a margarinnal. Hozzáadjuk a pudingot, simára keverjük, és a krémmel megtöltjük a lapokat.
A mázhoz kikavarjuk a cukrot kevés citromlével, rummal és ételfestékkel. A folyadék pontos mennyiségét nehéz megadni, fontos hogy  ne legyen nagyon folyós. Rásimítjuk a tészta tetejére, hagyjuk hogy megszáradjon, és ha a lapok megpuhultak, szeleteljük.

A receptet itt találtam.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis recept de én játszottam vele mert én tortát csináltam.
    Vizes piskótából és nagyon jó lett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy tetszett! Tortaként biztos sokkal mutatósabb, a piskóta pedig jó ötlet!

      Törlés