2014. április 12., szombat

Szalonnás brownie

Szakácsmustra, Kisildi és Nigella. Röviden ennyi ennek a különleges brownie-nak a története.:)
Ha Nigellára gondolok, egyből valami full csokis, tömény kalóriabomba jut eszembe róla, és amikor megláttam ezt a sütit (bacon brownie), rögtön megtetszett. Elsőre furának tűnhet a szalonna és a csokis tészta párosítása, de bátorság, nagyon ízletes kis süti kerekedett belőle!:) Azonban csökkentettem a cukor mennyiségét... Nigella ugyan nem spórol a kalóriákkal a süteményeiben, én viszont nem szeretem ha egy édesség ragad a cukortól, és szerintem így is épp elég édes lett.

Hozzávalók:
12,5 dkg bacon
2 teáskanál méz
15 dkg vaj
25 dkg barna cukor (én 15 dkg cukrot használtam)
7,5 dkg kakaópor
15 dkg liszt
1 teáskanál szódabikarbóna
4 tojás
15 dkg étcsokoládé

A bacont kockákra vágjuk és egy serpenyőben ropogósra pirítjuk. Hozzáadjuk a mézet és hűlni hagyjuk. A vajat felolvasztjuk, majd hozzáadjuk a cukrot. A kakaóport, a lisztet, a szódabikarbónát egy tálban összekeverjük, belekeverjük a felvert tojásokat, majd beleszórjuk az apróra vágott csokoládét. Végül beleöntjük a vajas cukrot és a pirított bacont. Összekeverjük, sütőpapírral bélelt tepsibe (az enyém 25x19 cm-es) öntjük, és 190 fokra előmelegített sütőben kb. 15-20 percig sütjük. (Vigyázzunk, nehogy túlsüssük! A széle sajnos nekem is jobban megsült mint kellett volna.)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése