2015. november 12., csütörtök

Blondie (szőke brownie)

Nem tagadhatom, nagyon szeretem a browniet, mert egyszerűen és gyorsan elkészíthető, nagyon ízletes és százféleképpen variálható. Most először sütöttem világos verzióban, a nosalty-n talált recept alapján, de a cukor mennyiségét csökkentettem, mert a fehér csoki amúgy is nagyon édes. Az eredeti receptben szerepel darált mandula és durvára vágott mandulabél is, én viszont kihagytam belőle, mert csak egy sima blondie-t szerettem volna sütni. 

Hozzávalók:
12 dkg fehér csokoládé
6 dkg vaj
2 tojás
10 dkg cukor
7,5 dkg finomliszt
csipetnyi só
1 tk. vaníliakivonat

A vajat és a csokoládét vízgőz felett összeolvasztjuk. A tojásokat a cukorral habosra keverjük. Ha a csokis vaj kihűlt, hozzáadjuk a tojásokhoz. A lisztet és a sót is belekeverjük a masszába, majd egy közepes méretű (kb. 25 x 20 cm-es) tepsit kivajazunk, és beleöntjük a tésztát. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 percig sütjük. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése