2013. november 6., szerda

Triplán csokis körtetorta

Hozzávalók:
4 db puhább körte
13 dkg olvasztott vaj
3 dkg kakaópor
17 dkg liszt
1 dl meleg víz
10 dkg cukor
1 teáskanál sütőpor
1 dl tejföl
1 tojás
csipet só

A mázhoz:
5 dkg étcsokoládé
7 dkg tejföl

A tetejére: kevés reszelt étcsokoládé

A meleg vizet, az olvasztott vajat és a kakaóport simára keverjük. A lisztet, a sütőport, a cukrot és a csipet sót elkeverjük, hozzáadjuk a kakaós masszához, majd végül a tejfölt és a tojást is belekeverjük.
Az így kapott masszát egy 20 cm-es kivajazott tortaformába öntjük, és belenyomkodjuk a meghámozott, apróra vágott körtéket. 180 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütjük, majd 160 fokra vesszük a hőmérsékletet, és további kb. 30 percig sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, sütés után pedig a formában hagyjuk kihűlni.
A mázhoz a csokoládét felolvasztjuk, hozzáadjuk a tejfölt, és habverővel simára keverjük. Rásimítjuk a kihűlt torta tetejére, végül csokoládét reszelünk rá.

Ihlet: innen.


2 megjegyzés:

  1. Szia! :) Téged sorsolt nekem Konyhalál keze és ezt a finom tortát próbáltam ki elsőként. Isteni! :) Nagyon szépen köszönöm, hogy megosztottad ezt a receptet, így én is hozzájuthattam. :) Csodás a blogod és nagyon sok finomságot találtam nálad, ami megegyezik az én ízvilágommal. Szerintem a forduló során, majd készítek még egy receptet tőled és később szerintem majd mást is kipróbálok! Szép estét! :)

    VálaszTörlés