2016. július 10., vasárnap

Csokis habcsóktorta - Rachel Allen

Nagyon szeretem Rachel Allen süteményeit, a Tv Paprikán futó sorozatában szerencsére lehet is szemezgetni a finomabbnál finomabb édességekből. Ez egy csokis habcsókos tejszínhabos sütemény, Rachel tortaformában sütötte, én viszont az egyszerűség kedvéért egy nagyobb tepsiben, majd félbevágtam és úgy töltöttem meg a tejszínhabbal. Az eredeti recept itt található, a tésztában lévő cukor mennyiségét csökkentettem, mert az én ízlésemnek úgy túl édes lett volna. 



Hozzávalók:
A tésztához:
100 g vaj
250 g cukor
2 tojás
225 g liszt
50 g kakaópor
3/4 tk. sütőpor
1/4 tk. szódabikarbóna
csipetnyi só
225 ml író
A tetejére:
3 tojásfehérje
150 g cukor

275 ml tejszín

A tészta elkészítése:
Habosra keverjük a vajat és a cukrot, hozzáadjuk a tojásokat. A száraz hozzávalókat tálba szitáljuk, beleforgatjuk a cukros vajkrémbe, majd az írót is hozzákeverjük.
Vajazott, lisztezett tortaformákba (2 db) öntjük a tésztát, és ennek a tetejére egyenletesen rákenjük a habcsókalapot. 165 fokra előmelegített sütőben 1 órát sütjük.

Habcsók elkészítése:
A tojásfehérjékhez először csak a cukor felét adjuk hozzá, és kemény habbá verjük, majd jöhet bele a cukor másik része, és habosra keverjük.

A torta összeállítása:
A kihűlt tortalapot tálra tesszük, tejszínhabot keményre verjük és megkenjük vele az alsó lapot. Rátesszük a másik tortalapot majd hűtőbe tesszük. Tálalás előtt akár meghinthetjük porcukorral is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése