2014. február 14., péntek

Céklás-kekszes szívek

Valentin nap lévén úton-útfélen piros szívecskékkel találkozunk, ezért gondoltam hogy valami hasonlót alkotok ehető formában. Mivel nemrég használtam céklát, már meg is született az ötlet, így a tavalyi nutellás szívek után most egy gyorsabban és egyszerűbben elkészíthető, sütés nélküli finomságot készítettem.


Hozzávalók (kb. 20 db szívhez):
20 dkg darált keksz
4 evőkanál lekvár (én birslekvárt használtam)
10 evőkanál céklapüré

A díszítéshez: olvasztott étcsokoládé.

A céklát megtisztítjuk, felkockázzuk, és annyi vizet öntünk rá, ami épp hogy ellepi. Megfőzzük, majd a vízzel együtt összeturmixoljuk. A hozzávalókat kézzel alaposan összedolgozzuk, majd szilikonos nyújtólapon kb. 1 cm vékonyra nyújtjuk. Szív alakú kiszúróval kiszaggatjuk, és hűtőbe tesszük pár órára. Amikor megdermedt, olvasztott étcsokoládéval csíkokat húzunk a tetejére, vagy ha úgy jobban tetszik, teljesen be is vonhatjuk csokoládéval.


Édes Valentin-napi link party Kiskanál blogján:

 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó! A céklától szép rózsaszínű, meg egészségesebb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Marisz! Valóban egészségesebb és nem tartalmaz hozzáadott cukrot. Na meg arra is jó, hogy megszerettessük valakivel a céklát:), mert egyáltalán nem érezni az ízét.

      Törlés