2016. október 15., szombat

Birsalmasajt - Szakácsmustra, 19. forduló

Minden idők legnépszerűbb magyar szakácskönyvének szerzőjét, Horváth Ilonát választotta Éva (Takarékos konyha blog szerzője) a Szakácsmustra játék alkalmából. Azt olvastam hogy alig volt olyan magyar háztartás, ahol ne lett volna megtalálható a kötet valamely kiadásának legalább egy példánya. Emlékszem, nagymamám konyhájában is lapult egy réges-régi darab. Egy igazi őszi receptet választottam, birsalmasajtot készítettem dióval. 



Hozzávalók:
1 kg birsalma (tisztítva mérve)
80 dkg cukor
dió


A szép, érett birsalmákat negyedekbe vágjuk, magházuktól megtisztítjuk és héjával együtt forró vízben puhára főzzük. Leszűrjük és botmixerrel pépesítjük. A gyümölcspépet lemérjük, és 1 kg masszára 80 dkg cukrot számítunk. Visszatesszük a lábasba és lassú tűzön addig főzzük, amíg olyan sűrű lesz, hogy kavarás közben látjuk a lábas alját. 
Hozzáöntjük a cukrot és nagyobb lángon, állandó kavarás mellett 10-15 percig főzzük, amíg hideg porcelán tányérra cseppentve a teteje hamar "bebőrösödik". Belekeverjük az apróra vágott diót, majd tetszés szerinti formába öntjük (puding- vagy őzgerincforma). A kiöntéssel siessünk, mert gyorsan alvad. 
Másnap sütőpapírra borítjuk és száraz, langyos helyen tartjuk 2-3 hétig, amíg a külseje egészen megszikkad. Időnként többször átforgatjuk, és vékony szeletekre vágva, csemegeként fogyasztjuk. 




2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Megkívántam én is most hogy látom. Régebben csináltam /család annyira nem kapkodta/ ezért inkább lekvárnak készítem a birsalmát ha lehet kapni, mert az elmúlt évben igen kevés volt a zöldségeseknél! Köszi hogy jöttél játszani!

    VálaszTörlés