2014. december 31., szerda

Szakállas pogácsa

Szilveszter nem múlhat el sós finomság nélkül, most sajtkrémes pogácsát sütöttem, a gyorsaság jegyében leveles tésztát használtam hozzá. Természetesen frissen is készíthetjük a pogácsa tésztáját, úgy még finomabb lesz. A receptet Esztertől kölcsönöztem, és megfogadtam a tanácsát, ugyanis elég magas pogácsáim lettek, ezért amikor kihűltek, félbevágtam őket és úgy töltöttem meg. Így viszont dupla adag krémet kellett készítenem, mert a megadott mennyiség nem lett volna elég. A hozzávalóknál az alaprecept szerinti mennyiséget tüntettem fel, de ha nagyon magasra sikerednek a pogácsák, akkor célszerű őket félbevágni, ez esetben pedig vegyük inkább a krém dupláját.

Minden kedves olvasómnak boldog új évet kívánok!

Hozzávalók:
1 csomag leveles tészta
tojás a kenéshez
szezámmag a tetejére
A krémhez:
2 csapott evőkanál liszt
1 dl tej
1 tojás sárgája
1 db tömlős natúr sajtkrém
kb. 15 dkg reszelt sajt
só ízlés szerint

A leveles tésztát vékonyra nyújtjuk, egy kisebb pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk és tojással megkenjük a tetejüket, felére szezámmagot is szórunk. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük és megsütjük őket.
A krémhez a tojást a liszttel és a tejjel elkeverjük és közepes lángon, sűrű krémet főzünk belőle. Ha langyosra hűlt, akkor hozzákeverjük a sajtkrémet is és ízlés szerint sózzuk. A krémmel összeragasztjuk a kihűlt pogácsákat és a reszelt sajtban megforgatjuk őket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése