2013. október 16., szerda

Mandulás-banános tortácska

Ildinél járva egy szülinapi játékra lettem figyelmes, a blogján szereplő sok-sok finomságból lehet választani, és a születésnap alkalmából elkészíteni. Én ezt a paleo tortácskát sütöttem meg, de sajnos sem a süti, sem a fotó nem olyan szép mint az övé. Az ízével viszont nem volt probléma, bár nekem picit száraz, morzsálódó lett. Szerintem egy csésze tea kíséretében, vagy - mint Ildinél - csokimázzal még finomabb lehet. Boldog blogszülinapot kívánok!

Hozzávalók:
3 tojás
10 dkg darált mandula
6 dkg xilit
5 dkg kókuszreszelék
1 banán
1 marék aszalt áfonya
1 teáskanál sütőpor
csipetnyi só
kevés vaníliakivonat
fél citrom leve


A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük. Ehhez apránként hozzáadjuk a xilitet, majd egyesével a tojások sárgáját. A mandulát összekeverjük a kókuszreszelékkel, a sütőporral és csipetnyi sóval. Óvatosan beleforgatjuk a tojáshabba a mandulás keveréket, majd hozzáadjuk az aprított banánt és a tésztát egy vajjal kikent 18 cm-es formába öntjük. A tetejére rászórjuk az áfonyát és 180°C-os sütőben kb. 15-20 perc alatt aranybarnára sütjük. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése