2015. szeptember 12., szombat

Pizzaszósz házilag - Blogkóstoló, 24. forduló

A 24. blogkóstoló alkalmából a Legyünk egészségesek blogról kellett receptet választanom. Rengeteg befőzéssel kapcsolatos finomság található itt, tényleg a bőség zavarával küzdöttem, de végül ennél a pizzaszósznál maradtam. A recepten picit változtattam, ugyanis nem előre megfőzött paradicsomlevet használtam, hanem friss paradicsomból főztem a szószt.

Hozzávalók:
1,5 kg paradicsom (az eredeti receptben: 2 liter előre megfőzött, besűrített paradicsomlé)
1 kg piros paradicsompaprika
1 kg hagyma
4 dkg fokhagyma
1 db zeller
1 csokor petrezselyemzöld
1 csokor zellerlevél
csipetnyi köménymag
1 kk. majoranna
1 kk. őrölt bors
2 ek. só
2 ek. cukor
kevés szalicil

A zöldségeket megmossuk, megtisztítjuk, apróra vágjuk, majd egy lábasban feltesszük főzni. Amikor már forr, botmixerrel pépesre zúzzuk, hozzáadjuk a fűszereket és kb. másfél óra alatt sűrűre főzzük. Ekkor levesszük a tűzről, belekavarjuk a szalicilt, üvegekbe töltjük, és másnapig száraz dunsztba tesszük. 


2 megjegyzés:

  1. Remélem azért nem bántad meg, hogy elkészítetted ezt a pizzaszószt :) Egyébként nagyon jól néz ki, remélem ízleni fog :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy bántam meg, nagyon finom... köszönöm a receptet! :)

      Törlés