2014. január 4., szombat

Rozskenyértorta

Az óévet egy tortával búcsúztattam, az új évet egy tortával köszöntöm.:) Egyszerű és gyorsan elkészíthető torta, én rozskenyeret használtam hozzá, de természetesen más fajta vagy más alakú kenyeret is választhatunk.

Hozzávalók:
1 db 50 dkg-os bajor rozskenyér

A krémhez:
35 dkg felvágott (ízlés szerint: sonka, soproni, zala stb.)
1 nagy pohár tejföl
10 dkg reszelt sajt
2 db főtt tojás
só, bors, pirospaprika

A felvágottat és a főtt tojást ledaráljuk, hozzákeverjük a tejfölt és a reszelt sajtot, ízesítjük sóval, borssal. A kenyér héját és a tetejét levágjuk, majd három részre vágjuk. Az alsó lapot megkenjük a krém 1/3 részével, rátesszük a középső kenyérlapot, erre simítjuk a krém 1/3-át. Egy kevés krémet félreteszünk és pirospaprikával megszínezzük, ebből lesznek a krémrózsák a torta tetején. Befedjük a legfelső kenyérdarabbal, a maradék krémet a torta tetejére, illetve az oldalára kenjük. Elsimítjuk, majd szezámmaggal bepanírozzuk a torta oldalát. A pirospaprikás krémet habzsákba töltjük, krémrózsákat nyomunk a torta tetejére, és tálalásig hűtőben tartjuk.


a torta alapja: bajor rozskenyér

2 megjegyzés:

  1. Hű, de szép lett! :) Szilveszterre én is készítettem szendvicstortát, de a tied is nagyon tetszik, legközelebb kipróbálom ezt a változatot! :)

    VálaszTörlés