2014. február 10., hétfő

Céklás csokoládétorta

Kati, a Makacska konyhája blog írója játékot hirdetett születésnapja alkalmából: vagy egy hagyományos erdélyi ételt, vagy egy Jamie Oliver-receptet kellett elkészíteni. Én ez utóbbit választottam, már amúgy is régóta szerettem volna kipróbálni a cékla-csokoládé kombinációt. Ez a torta nem csak a cékla miatt különleges, hanem attól is hogy nincs benne liszt. Kati, még nagyon sok boldog évfordulót kívánok!  

Hozzávalók:
20 dkg étcsokoládé
25 dkg cékla (tisztítva mérve)
12 dkg darált mandula
4 tojás
15 dkg cukor
1 evőkanál kakaópor
1 teáskanál sütőpor
csipetnyi só

A tetejére: 5 dkg étcsokoládé


A céklát lereszeljük, a mandulát összekeverjük a sütőporral, csipetnyi sóval és a kakaóporral. Az étcsokoládét vízgőz felett felolvasztjuk. A tojásokat kettéválasztjuk, a tojássárgákat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a reszelt céklát és a mandulás keveréket, majd az olvasztott csokoládét is. A tojásfehérjét kemény habbá verjük, és 1/3 részét határozott mozdulatokkal összedolgozzuk a csokis masszával, majd óvatosan belekeverjük a hab többi részét is. Egy 20 cm-es kivajazott tortaformába öntjük, 180 fokra előmelegített sütőbe tesszük és kb. 50 perc alatt megsütjük. Az étcsokit megolvasztjuk, és kiskanállal rácsorgatjuk a torta tetejére. 
Brownie jellegű sütemény lett belőle, nem állítom hogy nem érződik rajta a cékla, mert a csoki és a mandula mellett azért lehet érezni az ízét.

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy játszottál :) Ez nagyon szép lett:) Én is rég készülök kipróbálni a céklát sütibe, de még nem tettem, lehet most:)

    VálaszTörlés