2015. augusztus 24., hétfő

Káposztás hajtóka

Ezt a receptet anyukámtól tanultam, előtte pedig nagymamám sütötte gyakran a káposztás hajtókát. Nem is kell mellé más, mint egy laktató leves, és máris kész az ebéd!

Hozzávalók:
kb. 60 dkg liszt
1 ek. só
1 tojás
1 kis pohár tejföl
20 dkg zsír

A töltelékhez:
1 nagyobb fej káposzta
3 ek. só,
2 dl olaj
őrölt bors



A káposztát lereszeljük és besózzuk. Miután levet eresztett, kinyomkodjuk, és az olajban puhára pároljuk, megborsozzuk ízlés szerint, és kihűtjük.

A tészta hozzávalóit egy tálban összedolgozzuk lisztezett felületen jól átgyúrjuk és két részre osztjuk. Téglalap alakúra nyújtjuk, rákenjük a káposzta felét. Nem tekerjük a tésztát, csak 3 részbe hajtjuk, és kb. 10 cm-es hosszúkás darabokra vagdossuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, megkenjük tojással, és előmelegített (kb. 190 fokos) sütőben aranybarnára sütjük.




6 megjegyzés:

  1. Aki szereti a kàposztàs ételeket annak ajànlom, mert nagyon finom.Én is nagymamàmtól tanultam.😀

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó recept, most készítettem el! Isteni :) hétvégén újabb adag :)

    VálaszTörlés
  3. ..már nem emlékszem mikor ettem ilyen káposztás tésztát ,..

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki! De azért megkérdezem,nem kéne bele egy kis sütőpor, vagy élesztő?

    VálaszTörlés
  5. Elkészítettem!
    Nagyon egyszerű és isteni finom!
    Köszönjük!

    VálaszTörlés
  6. Vigyázzatok. Nem kell bele 1 evő kanál só. Sóslett.

    VálaszTörlés