2013. január 29., kedd

Sonkás karfiolleves

Egy receptgyűjteményben olvastam ezt a levest, egy kicsit azonban módosítottam a mennyiségeken. Eredetileg pirítás nélkül kerülne bele a sonka, de szerintem így finomabb.

Hozzávalók:
egy fej karfiol
20 dkg főtt, füstölt sonka vagy gépsonka
1,5 liter húsleves
2 dl tejszín
2 evőkanál liszt
só, bors
petrezselyem vagy metélőhagyma

A karfiolt megtisztítjuk, rózsáira szedjük, felöntjük a húslevessel, majd sóval, borssal fűszerezve puhára főzzük. Közben a sonkát csíkokra vágjuk és serpenyőben kevés olajon megpirítjuk. A levest a liszttel elkevert tejszínnel besűrítjük, hozzáadjuk a sonkacsíkokat. Kissé átforraljuk és finomra vágott petrezselyemzölddel vagy metélőhagymával meghintve tálaljuk. (Nekem sajnos nem volt friss, ezért szárítottat tettem bele.)

Forrás: Nagy ízvadászat, válogatás a Petőfi Népe 2009. évi receptversenyéből

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése