2013. január 14., hétfő

Diós brownie

Nem tudom milyen a jó brownie, egyszer vettem egy cukrászdában, de az nem ízlett, egy tömör, száraz, morzsálódós sütemény volt. Flóra blogszületésnapi felhívása viszont jó alkalom volt arra, hogy itthon is megpróbálkozzak vele. Még most sem tudom hogy ilyennek kell-e lennie a brownie-nak, mindenesetre jobban ízlik mint amit anno a cukrászdában kóstoltam. Flóra, boldog szülinapot! :)

Hozzávalók:
20 dkg étcsokoládé
12,5 dkg vaj
15 dkg liszt
15 dkg cukor
3 tojás
vaníliakivonat
csipetnyi só
10 dkg dió

A diót apróra vágjuk. A vajat és az étcsokit egy lábasba tesszük és alacsony lángon felolvasztjuk, majd hagyjuk kihűlni. A tojásokat habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a csokis keveréket és habverővel beledolgozzuk. A lisztet is hozzákeverjük, végül pedig beleszórjuk az apróra vágott diót. Egy 24 x 20 cm-es tepsit kivajazunk, belesimítjuk a tésztát, és 175 fokra előmelegített sütőben kb. 20-25 percig sütjük. A tepsiben hagyjuk kihűlni, majd kockákra vágjuk.

Recept: innen. A cukor mennyiségét csökkentettem, valamint kihagytam a sütőport, ugyanis Flóra szerint a brownie-ban nincs sem sütőpor, sem szódabikarbóna.


6 megjegyzés:

  1. Én is hasonlóan készítem, csak a diót megpirítom előtte. Szerintem így kell kinéznie, tökéletes lett:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon-nagyon jól néz ki, még nem is láttam diós változatot! Mentve! :)

    VálaszTörlés
  3. Csak ne szeretném annyira! Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen! A brownie-nak ilyennek kell lennie, nagyon jól néz ki!:))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek lettek és olyan jól néz ki:)

    VálaszTörlés