2015. június 27., szombat

Zabpelyhes csokis keksz - Blogkóstoló, 23. forduló


Ismerős blogot sorsolt nekem a Szénhidrát nélkül blog írója, ugyanis Melindától már készítettem korábban egy sütés nélküli finomságot. Arról nem is beszélve, hogy a blogszülinapi játékán egy csodás csokis ajándékcsomagot nyertem, amiről még be sem számoltam. Sajnos nem volt időm kipróbálni a nyereményt, de ha sor kerül rá, természetesen közzéteszem a végeredményt.:) 
Visszatérve a blogkóstolóra, azért választottam ezt a zabpelyhes kekszet, mert egy hétvégi kiránduláshoz kerestem olyan receptet, ami szállítható és nem romlik meg. Erre a célra (is) tökéletesen alkalmas ez a puha zabos keksz, az pedig külön öröm, amikor itt-ott rábukkanunk egy-egy csokidarabkára.:)

Hozzávalók: (20 db kekszhez)

30 dkg liszt (én Dia-wellness szénhidrát-csökkentett lisztkeverékkel sütöttem, ebből csak 20 dkg-ot tettem bele)
20 dkg zabpehely 
25 dkg vaj 
10 dkg étcsokoládé 
2 tojás 
10 dkg cukor (vagy eritrit)
1/2 csomag sütőpor
csipetnyi só
1 kk. fahéj (Melinda receptjében nem szerepel, de én nagyon szeretem, szerintem passzol a csokihoz és a zabhoz)

A cukrot a vajjal és a tojással habosra keverjük. Hozzáadjuk a liszttel elkevert sütőport, majd az apróra vágott csokoládét, csipetnyi sót, a fahéjat és a zabpelyhet. Alaposan összedolgozzuk, a sütőt előmelegítjük 180 fokra. Egy tepsit sütőpapírral vagy szilikonlappal kibélelünk és a masszát fagylaltos kanállal beleadagoljuk, majd egy vizes kanállal kicsit lelapítjuk. 10 perc alatt megsülnek, amikor kivesszük, még kicsit lágy a keksz, és kihűlés után sem lesz ropogós, ez amolyan "puszedli" jellegű zabos keksz.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó receptet választottál! Aszalványokat is érdmes tenni bele,ha valaki nem csökkentett szénhidráttal él. A fahéj pedig mindig nyerő,de akár reszelt narancs héj i szuper.:)

    VálaszTörlés