2013. szeptember 9., hétfő

Fahéjas csiga süti

... avagy az elmaradt 11. blogkóstoló.

Nyáron volt egy két hetes időszak, amikor a gasztroblogok tájára se néztem, így persze nem tudtam jelentkezni a blogkóstolóra. Mivel a 3. forduló óta részt vettem a játékban, nem szerettem volna erről sem lemaradni, ezért gondoltam hogy kiválasztok egy blogot, ahonnan játékon kívül elkészítek valamit. Az aktuális forduló háziasszonya Dina, nála néztem körül, és a csodás torták között találtam az alábbi sütit. A mennyiségeket lemértem, mert szerintem egyszerűbb a digitális mérlegen mérni, mint bögrébe öntögetni a lisztet vagy a cukrot, a vajról nem is beszélve...












Hozzávalók (2,5 dl-es bögrével mérve):

3 bögre liszt (kb. 30 dkg)
1/2 teáskanál só
1 bögre cukor (kb. 11 dkg)
1 csomag sütőpor
1,5 bögre tej
2 egész tojás
1 csomag vaníliás cukor
1/2 bögre olvasztott vaj (kb. 10 dkg)

A száraz hozzávalókat egy tálban összekeverjük. Egy másik tálban elhabarjuk  a tojásokat a tejjel,  aztán ráöntjük a szárazakra, és alaposan elkeverjük. Hozzákeverjük az olvasztott vajat és kivajazott tepsibe öntjük. Ezután összeállítjuk a fahéjas krémet.
A fahéjas részhez:
1 bögre lágy vaj
1 bögre cukor
 2 evőkanál liszt
1 evőkanál fahéj

Ezeket összedolgozzuk, és evőkanálnyi halmokat rakosgatunk a tésztára:

 

Egy késsel örvényeket húzunk bele, márványosra keverjük:


170 fokon kb. 30-35 percig sütjük. (Cukormázat is lehet a tetejére tenni, de én nem tettem, anélkül is épp elég édes a süti.) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése