2013. február 2., szombat

Szezám tallér

Már akkor megtetszettek ezek a szezámos ropogtatnivalók, amikor Illéskrisz közzétette. Felvettem az elkészítendők listájára, és miután nemrég Flóra blogján is láttam, nem vártam tovább, nekem is ki kellett próbálnom. Nem utoljára sütöttem, az biztos!

Hozzávalók :
1 tojásfehérje
3 dkg vaj
3 dkg liszt
3 dkg barna cukor
csipet só
9 dkg szezámmag

A szezámmagot teflonserpenyőben állandóan kevergetve aranybarnára pirítjuk. Vigyázzunk, nehogy megégjen, nagyon hamar megpirulnak! A tojásfehérjéhez adjuk a vajat, a cukrot, a lisztet és a csipet sót, majd habosra keverjük. Beleszórjuk a kihűlt szezámmagot, és elkeverjük. Sütőpapírral bélelt tepsibe diónyi halmokat rakunk a masszából, majd egy olajos kanál hátuljával körökké lapítjuk. 170 fokos sütőben kb. 10 perc alatt arany színűre sütjük.

2 megjegyzés:

  1. Jaj, de jól néz ki! Ezt is meg kell sütnöm, úgy érzem! :-))

    VálaszTörlés
  2. Én is a két említett két blog olvasása után sütöttem meg és jól sikerült. Épp olyan lett, mint a tied.

    VálaszTörlés