2013. február 10., vasárnap

Raffaello torta

Születésnapra készítettem ezt a kókuszos tortát, a krémet Juditnál találtam, azonban kicsit módosítottam rajta. Nekem túl sűrű volt, ezért tejszínhabbal lazítottam.


Hozzávalók (22 cm-es tortához):

A tésztához: 4 tojásos tortalap Kiskukta alapreceptje szerint

A krémhez:
20 dkg fehércsokoládé
2,5 dl tejszín
15 dkg vaj
20 dkg kókuszreszelék
5 dl tejszín

A díszítéshez: szeletelt mandula, 5 dkg fehércsokoládé.


A csokit felolvasztjuk a 2,5 dl tejszínben, majd hozzákeverjük a vajat és a kókuszreszeléket. Alacsony lángon ddig főzzük, amíg besűrűsödik és a kókuszreszelék kicsit megpuhul. Fél liter tejszínt habbá verünk, és hozzákeverjük a kihűlt krémet.

A tésztát 3 lapra vágjuk, megtöltjük a krémmel és a külsejét is bevonjuk vele. Az oldalát szeletelt mandulával díszítjük, a tetejére pedig olvasztott fehércsokoládéból készült virágokat helyezünk.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós lett! És biztos nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  2. Főzőtejszínben olvasztod meg a csokit? Amúgy nagyon jól néz ki!! :) Kriszti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Habtejszínben olvasztottam a csokoládét.

      Törlés
  3. Csodaszép ez a torta! Viszem is a receptet, mert tesóm örülni fog neki jövőre a szülinapján! :)

    VálaszTörlés