2015. szeptember 15., kedd

Pirított diós brownie - Szakácsmustra, 12. forduló

Örültem amikor Melinda, a Szakácsmustra játék házigazdájának választása Anna Olsonra esett, hiszen már több tévéműsorban láttam őt, nagyon szimpatikus, mosolygós csupa szív szakácsnak tűnik. Sok-sok receptet átnéztem, és végül egy gyorsan elkészíthető süteményt készítettem el. Eredetileg pekándió szerepelt a hozzávalók között, én viszont sima diót használtam. A mennyiségek lehet hogy nem pontosak az angol nyelvű recepthez viszonyítva, de én az alábbi receptúra alapján sütöttem a brownie-t.

Hozzávalók:
A pirított dióhoz:
2 maréknyi dió
1 ek. vaj
1/2 tk. só
A brownie-hoz:
12 dkg csokoládé
12 dkg vaj
1 csésze cukor (az Anna Olson-féle verzióban ezen kívül még 3/4 csésze barna cukor is szerepel, de szerintem ennyi cukorral is elég édes lesz a süti)
1 csésze liszt
1 tk. vaníliakivonat
3 tojás
1/4 csésze kakaópor

A vajat egy serpenyőben megolvasztjuk, hozzáadjuk a diót és a sót. Időnként megrázogatva pár perc alatt megpirítjuk. 
A brownie-hoz a vajat és a csokoládét vízgőz felett felolvasztjuk és kicsit hűlni hagyjuk. Hozzáadjuk a tojásokat, a vaníliakivonatot, a cukrot, a lisztet és a kakaóport. Habverővel simára keverjük, majd a dió nagyobb részét kézzel apróra törjük és ezt is hozzáadjuk. Egy kivajazott sütőformába öntjük a tésztát, a tetejét pedig egész diószemekkel kirakjuk. 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és 15 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése