2012. szeptember 1., szombat

Sós apróságok - Blogkóstoló, 4. forduló

A Blogkóstoló 4. fordulójára készítettem ezeket a sós sütiket, de a meghosszabbított határidőből is kicsúsztam. Sajnos az utóbbi hetekben különféle problémákkal küszködtem, internetem sem volt egy ideig, ezért nem tudtam a bloggal foglalkozni.
A játékban Hankka blogjáról kellett választanom egy receptet, és olvasgatás közben rájöttem, hogy én már sok mindent elmentettem innen korábban, mert nagyon tetszettek. Remélem, idővel sor kerül az elkészítésükre is.

Hozzávalók:
55 dkg finomliszt
30 dkg Rama margarin
10 dkg reszelt sajt (kemény sajt, pl. trappista)
1 dl tejföl
3 tojássárgája
1,75 dkg só
1,5 dkg élesztő

a tetejére:
1 tojás
köménymag, reszelt sajt, pirospaprika, szezámmag, lenmag, só, sós mandula, stb. (nálam szezámmag)

A hozzávalókból kenyérsütő gép segítségével tésztát dagasztunk, majd kb. 1,5 cm vastagra nyújtjuk. Felületét megkenjük az enyhén felvert tojással, és hideg helyre tesszük. (Legjobb, ha egy éjszakán át pihen.)
Miután a tészta jól lehűlt és megdermedt, különböző formákkal kiszaggatjuk a kis süteményeket, és sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk. Felületüket újra lekenjük tojással, meghintjük szezámmaggal, majd készre sütjük. Sokáig eláll.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon csinoskák lettek, bízom benne, hogy ízlett is nektek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, köszönöm a receptet ezúton is, finom volt!

      Törlés