2014. szeptember 21., vasárnap

Fügés-szőlős ricottatorta - SAD! 26. forduló

A Süss, alkoss, díszíts! játék Tortaszüret című fordulójára készítettem ezt a tortát termésekkel, fügét és szőlőt használtam. 

Hozzávalók:
A tésztához:
14 dkg liszt
1 tojás
6 dkg vaj
csipetnyi só
1 evőkanál porcukor
A töltelékhez:
25 dkg ricotta
2 nagy, vagy 3 kicsi tojás
3 evőkanál méz
2 evőkanál búzadara
fél citrom leve
csipetnyi só
füge
szőlő
dió

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és fél órára hűtőbe tesszük. A sütőt előmelegítjük 170 fokra, egy piteformát kivajazunk, a tésztát kinyújtjuk és beleigazítjuk a formába. Sütőpapírt teszünk rá, és a belsejét teleöntjük száraz babbal, vakon sütjük 10 percig, majd a babot és papírt kivéve további 5 percig.
Ezalatt a tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjét egy csipet sóval felverjük kemény habbá. A sárgáját a ricottával, mézzel, citrommal habosra keverjük, belevegyítjük a tojáshabot. Én a búzadarát is belekevertem, sajnos rosszul emlékeztem, mert eredetileg az elősütött tésztát kellett volna megszórni a búzadarával. Rásimítjuk a ricottás masszát, a tetejét pedig szeletekre vágott fügével, szőlőszemekkel és dióval díszítjük. 160 fokon 40 perc alatt megsütjük.
A receptet itt találtam, de picit változtattam rajta. 


sütés előtt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése