2013. június 28., péntek

Paleo kenyér

Barbinál találtam ezt a "kenyeret", ő pedig Elmirától hozta a receptet. Kíváncsi voltam hogy mi sül ki belőle, azért nem vetekszik egy igazi ropogós héjú, foszlós fehér kenyérrel.:) De a diétázók vagy gluténérzékenyek számára hasznos alternatíva lehet a kenyér helyettesítésére.

Hozzávalók:
3 dkg mandulaliszt (nálam darált mandula, ezért is láthatóak apró, fehér darabkák a kenyérben)
3 dkg kókuszliszt
3 dkg lenmagliszt (eredetileg szezámmagliszt)
fél kiskanál szódabikarbóna vagy egy kiskanál sütőpor
3 tojás
2 dl víz
1 csipet só

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A liszteket átszitáljuk és összekeverjük a szódabikarbónával és sóval. A tojásokat a vízzel felverjük és habverővel összedolgozzuk a lisztekkel. Sütőpapíros tepsibe vagy gyümölcskenyérformába öntjük, és kb. 30 perc alatt megsütjük. 

3 megjegyzés:

  1. Jaj de jó, ne haragudj, hogy így lemaradtam róla! Nagyon mutatós lett, én még mindig keresem az igazit! :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves recepttulajdonos!
    Kis segítséget kérnék!Sajnos a gyomrom nem bírja a lenmagot,tudna segíteni,h mivel helyettesítsem a lenmagot?a másik kérdésem,h a mandulát mivel tudnám helyettesíteni(nagyon drága),ill.úgy is jó-e a kenyér,ha csak 2 féle magból sütöm?
    Nagyon köszönöm a válaszát!
    Meli

    VálaszTörlés
  3. Kedves Meli!
    Sajnos én nem vagyok gyakorlott paleós, de azért igyekszem segíteni. Az eredeti receptben szezámliszt szerepel lenmagliszt helyett, én csak azért használtam lenmaglisztet, mert nem volt szezámlisztem.
    Mandulaliszt helyett esetleg megpróbálhatod a törökmogyorólisztet, vagy a gesztenyelisztet. Igaz ezek sem olcsóak, viszont nagyon kevés kell belőlük, egy-egy kenyérhez 2-3 evőkanál. Ha kétféle lisztből sütöd, akkor más lesz az íze, de szerintem nyugodtan alakíthatod ízlésed szerint, illetve annak függvényében hogy milyen liszteket tudsz beszerezni. Remélem sikerül olyat kikísérletezni, ami ízlik majd. Kellemes sütögetést!

    VálaszTörlés