2012. december 2., vasárnap

Sütőtökös-csokoládés fatörzs (SAD, 6. forduló)

Trollanyu, a SAD 6. fordulójának háziasszonyaként azt kérte, hogy öltöztessük ünnepi ruhába kedvenc desszertjeinket. Nos, nem állíthatom hogy az alábbi sütemény a kedvencem, hiszen most készítettem először, viszont szerintem a gránátalma kellően ünnepi külsőt kölcsönöz ennek a finom piskótatekercsnek. A receptet Ritánál találtam, de itt-ott módosítottam.



Hozzávalók:
A tésztához:
7 dkg puha vaj
8 dkg világos nádcukor
3 db tojás
25 dkg sült sütőtökpüré
20 dkg liszt (10 dkg finomliszt + 10 dkg rétesliszt)
késhegynyi szódabikarbóna

A krémhez:
60 g étcsokoládé (70%-os)
5 dkg porcukor
3 dkg kakaópor
30 dkg natúr krémsajt

A díszítéshez: gránátalma.

Először megsütjük a tésztát. A puha vajat habosra keverjük a cukorral, majd a tojásokat egyenként beledolgozzuk. A sütőtököt lepürésítjük, majd belekeverjük a tojásos masszába. A lisztet összekeverjük a szódabikarbónával, és a masszába dolgozzuk. A tésztát sütőpapírral bélelt 30x33 cm-es tepsibe simítjuk, és 180 fokra előmelegített sütőben 12-13 perc alatt kisütjük. Azonnal egy tiszta konyharuhára borítjuk, lehúzzuk az aljáról a papírt, és feltekerjük a tésztát a konyharuhával együtt, majd hagyjuk kihűlni.
A csokoládét vízgőz felett felolvasztjuk, hozzáadjuk a cukrot és a kakaóport, valamint a sajtkrém egyharmadát. Felolvasszuk, levesszük a gőzről, és beledolgozzuk a maradék krémsajtot. A krémet lehűtjük, a csokoládékrém 2/3 részével betöltjük a tekercseket, a másik felével bevonjuk őket. Habzsák segítségével rózsákat nyomunk a tetejére, végül gránátalma magokkal díszítjük.



7 megjegyzés:

  1. Érdekes párosítás, szívesen kipróbálnám. Szeretjük a csokit, a sütőtököt és a gránátalmát egyaránt...:)) És tényleg ünnepivé varázsolják a csillogó, piros gránátalma-magok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még sosem díszítettem gránátalmával, de nekem is nagyon tetszik. Egyszerű és nagyszerű!:)

      Törlés
  2. Nagyon jó ötlet és szép sárga lesz a tészta. Már én is próbálkoztam sütőtökkel a tésztában, van is pár az oldalamon.A csokikrémtől pedig isteni lehet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban nagyon finom a krém, különsen az tetszik hogy nem tömény vajas, hanem a krémsajttól kellemesen lágy íze lesz. Megnéztem a tökös receptjeidet, a kekszet lehet hogy kipróbálom!

      Törlés
  3. Nagyon formás, mutatós lett a fatörzsed, biztos finom is!

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés